חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים 3 וחצי ימים ברומא

טסים לרומא ל3 ימים? 3 לילות? יש לכם רצון לראות הכל וגם ליהנות? להלן הטיפים שצריך לראות בלפחות 3 ימים מלאים כדי להספיק באמת לראות את רומא כמו שצריך! אל תפספסו את הטיפים החשובים לרומא !
*טיסה:
בהלוך טסנו עם וויולינג, מטוס מרווח ונעים, יצאנו בזמן! בחזור טסנו עם ראיינר, גם מטוס סבבה לגמרי ויצא בזמן. את שתי הטיסות בעלי הזמין דרך אפליקציית קיווי. את הצ'ק אין לשני הכיוונים הם עשו לנו לבד, ורק היינו צריכים להדפיס את הכרטיסים (לא לשכוח להדפיס!). בטיסה הלוך עם וויולינג הושיבו אותנו יחד, ובראיינר בשורות נפרדות, אבל אחכ התחלפנו עם אנשים במושבים וכן ישבנו יחד 😁
מי שמעלה טרולי למטוס בראיינר- מקפידים מאוד על המידות!!! לא לחרוג בטיפת סנטימטר!
גם בהלוך וגם בחזור זרם לנו חלק בשדה התעופה ותוך 25 דקות כבר היינו בחוץ! השדה ממוזג ונעים! ויש אינטרנט מצויין.

שייט נהר הטיבר עם ארוחה
שייט נהר הטיבר עם ארוחה

*תחבורה:
גם בהלוך וגם בחזור לשדה התעופה לקחנו אוטובוס sitbus, רציף 12 שיוצאים מהשדה. 6 יורו לכל כיוון. קונים כרטיס מבחורה שעומדת בכניסה לאוטובוס. לא הזמנו כרטיס מראש אלא בנינו על בסיס מקום פנוי. יורדים בתחנה vaticano crescenzio 2 שזה מרחק הליכה של כרבע שעה מכיכר נבונה. אוטובוס נקי ונעים והגיע בזמנים.
*לינה:
ישנו בבית הארחה שנקרא lantica locanda dellorso. מלון חמוד, היינו בהתחלה בחדר ממש ממש קטן, ואחרי שהתלוננו העבירו אותנו לחדר מרווח יותר. מה שחשוב שהוא ממוקם במיקום מעולה: 3 דקות מכיכר נבונה, ועד חצי שעה הליכה לכל שאר היעדים הפופולריים שזה בהחלט סביר.
הלכנו רק ברגל לכל מקום (חובה חובה להביא נעליים נוחות!!!!!!), בכל מקרה ברומא הולכים המון ברגל. שימו בתיק קבוע כובע ובקבוק מים. לגבי מים, קנינו רק פעמיים בקבוקי מים וכל הטיול מילינו אותם בבירזיות שפזורות בכל רומא, המים ראויים לשתייה וללא טעם לוואי.
*אתרים:
לא קנינו כרטיס לשום אתר!
את הקוליסאום המהממם ראינו מבחוץ והיה מספיק.
לכיכר ונציה (שנמצאת בקצה של ויה דל קורסו) הכניסה היא בחינם ולדעתי זה המבנה הכי יפה ומרשים ברומא!!! מבנה גבוה, אפשר להיכנס פנימה ולראות את כל המיצגים שבפנים, ממש נפעמתי מהיופי וההדר. (יש שירותים למעלה).
צמוד לכיכר ונציה אפשר לעלות גם לגבעת הקפיטולין, ואפשר לטייל שם ולהצטלם עם כל העתיקות, ויש שם תצפית יפה.
לפנתיאון הכניסה היא חינם.
לוותיקן לא נכנסנו אבל טיילנו ברחובות הסמוכים לו שהם הרבה יותר מרווחים מהמרכז, עם הרבה חנויות יפות.
היינו בכיכר פופולו הענקית (בקצה השני של ויה דל קורסו) היו שם מופעי רחוב. משם עלינו לפארק בורגזה, ותוך כדי שיטוט בפארק הגענו למעין איצטדיון קטן שהיה שם מופע סוסים עם כניסה חופשית והיה ממש ממש נחמד.
היינו בערבים במדרגות הספרדיות, יש שם תמיד אנשים, אוירה צעירה וכייפית, כייף לשבת שם בערב אחרי ההליכות של כל היום.
היינו בגן התפוזים שיש שם תצפית יפה על רומא, שיוצאים מהגן פונים ימינה והולכים עד שרואים את התור לחור במנעול שמשם נשקף הוותיקן.
בדרך חזור נכנסנו גם לגן הורדים המהמם!

סיור בזיליקה ללא תור
סיור בזיליקה ללא תור

בדרך חזרה לרחוב המרכזי ויה דל קורסו עצרנו בפה האמת, ועמדנו בתור כמו כולם רק בשביל לעשות תמונה..😁
קמפיו דה פיורי – שוק חמוד וקטן של תבלינים ופירות לא התלהבו ככ.
ביום ראשון היינו בשוק פורטה פורטזה (גם הלכנו ברגל כחצי שעה) וקנינו משם כל מיני מזכרות ותיק, יש חיקויים טובים! היינו יחסית מוקדם בבוקר גם כי עדיין לא חם מדי וגם לפני כל הדוחק של האנשים.
השוק פתוח מ5 בבוקר ועד 14:00.
הרובע היהודי – הגענו לשם דרך כיכר ונציה. נחמד מאוד לטייל שם, ויש מסעדות כשרות: אכלנו פעמיים בפיצה אליס המעולההה.
כמובן שעברנו מספר פעמים טובות ברחוב ויה דל קורסו המרכזי. המון המון חנויות בלי סוף. רוב החנויות פתוחות מ10:30 עד 20:00. יש חנות בגדים טובה וזולה יחסית alcott שקרובה לכיכר ונציה. יש
חנויות כמו בארץ: זארה, ברשקה וh&m שפתוחות עד 21:00, בזארה יש שירותים למטה! וכמובן שיש את כל חנויות היוקרה: דיור, מייקל קורס, גוצ'י ועוד…
ביום ראשון היה לאורך כל הרחוב מירוץ אופניים מרשים!!
גלידרייה מעולההה עם 150 טעמים: della palma , אכלנו שם גלידה כמעט כל ערב!
מזג האויר היה מעולה!!! ביום חם כמו בארץ, בערב אולי טיפה קריר ומספיק רק גקט דק. רק ביום האחרון ירד גשם קל לאיזה חצי שעה ודווקא היה מרענן! וישר אחכ יצאה שמש 🌞
לסיכום! רומא פשוט מדהימה, המון סימטאות מיוחדות ופסטורליות עם המון בתי קפה מסעדות וגלידריות מקסימות. לראות הכל גם ביום וחובה גם בלילה. חייב להיעזר בגוגל מפס כי יש המון המון סימטאות צרות ובתים גבוהים ומאוד קשה להתמצא בהתחלה.
אז לפני שהחפירה נגמרת אני פשוט מאחלת לכם שתהנו ותנצלו כל רגע 😀😀
רומא מהממת!!

המלצה מאת ורד רפאלי חיים

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן