חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לאחר טיול ברומא

סיכום מקיף שלי (טיסה של ריינאייר, מלון, אתרים וסיורים, תחבורה, ניווט, תקשורת, מזג אויר, שופינג כולל דיוטי, החזר מע"מ ומסאג'!)




טסנו עם ריינאייר. הכרטיסים הוזמנו כחודשיים מראש. הזמנתי את כרטיסי הפלוס, שכוללים טרולי (עד 10 קילו ובנוסף תיק צד/ גב קטן וכן מזוודה של 20 ק"ג לכל נוסע), כללתי גם מושבים בשורה השניה עם יותר מרווח לרגליים ( תוספת של 14 אירו לאדם לטיסה) ו- priority boarding. סה"כ 170 אירו לנוסע. לא הצלחתי להבין את היתרון האמיתי ב- priority אבל כל השאר היה מצוין. הטיסה בהלוך יצאה ונחתה בול בזמן. בחזור היה עיכוב של כ- 50 דקות, כנראה ענין של שדה התעופה. הם קצת מציקים עם מכירות אינסופיות ואוכל ושתיה במטוס הם בתשלום, אבל סה"כ בסדר גמור.
בהלוך אפשר לעלות עם בקבוק מים מהבית וכמובן אין בעיה להביא אוכל לטיסה. בחזור – מים אחרי השיקוף- בידוק בטחוני (מהדיוטי) בלבד ואוכל אין בעיה. הנחיתה בשדה-תתכוננו נפשית לכמעט שעה המתנה בתור לביקורת דרכונים.
לגבי ריינאייר מבהירה ומחדדת – ח ו ב ה לעשות צ'ק אין לפני הטיסה ולהדפיס את הכרטיסים בבית (אפשר הלוך וחזור מראש, ביחוד עם רכשתם את כרטיס הפלוס). לפנינו היו זוג שלא עשו צ'ק אין וחייבו אותם ב- 100 אירו לזוג (תחשבו איזה בזבוז כסף לשווא על חוסר תשומת לב). בנוסף- לא לזלזל במגבלת הגודל של הטרולי- עד 55*40*20, כולל הגלגלים ! כל סמ' חשוב ועל חריגה יקנסו אתכם ב- 50 אירו. בהלוך לא מודדים, בחזור בודקים. הטרולי שיש לי חרג ב- 2 ס"מ ולכן לא לקחתי אותו לטיסה וטוב שכך. זה מפח נפש להיקנס כך, ביחוד שמדובר בסכום לא מבוטל שמשפיע על שיקול הדעת בבחירת חברת התעופה. הישמעו להנחיות האלו ותחסכו עיכובים וקנסות! אם יש לכם שאלות לפני הטיסה- פנו אליהם בצ'אט. צריך קצת להמתין בתור עד למענה אך המענה יעיל בהחלט .
.
מלון – בשונה מכל ההמלצות כאן, בחרתי במלון Albrego Del Senato http://www.albergodelsenato.it/ , מלון 3 כוכבים- מפואר ואלגנטי! נושק לפנתיאון (צעדים ספורים ממנו) , מבנה היסטורי שהוסב למלון. חדרים יפהפיים ומרווחים, נוף מרגש לפנתיאון (מתי לנתם בסמוך לנכס היסטורי עולמי בן למעלה מ- 2000 שנה??) , צוות שירותי במיוחד וקשוב, ארוחת בוקר סבירה בהחלט וטעימה, בגג המלון יש בר עם תצפית מהממת על העיר. פחות פרקטי בחורף אבל בקיץ נראה שמאוד כיף שם. המלון ממוקם כ- 5-10 דקות הליכה מאטרקציות כמו מזרקת טרווי, נאבונה, כיכר ונציה (ועוד 10 דקות לקולוסיאום) ויה דל קורסו ועוד. מספיק קרוב אך גם מספיק שקט מכל ההמולה. הזמנתי בהתחלה דרך בוקינג ואז מצאתי שהמחירים דרך האתר של המלון טובים בהרבה (היה מעין winter special והנחה למגיעים ביום ראשון. סה"כ ל – 5 לילות לחדר משודרג, עם ארוחת בוקר, מיסי עיר ואפשרות לביטול בהתראה של עד 3 ימים – 840 אירו (כ- 160 אירו פחות מבוקינג!) . נכון שהוא יחסית יקר לאלו שמומלצים פה, אבל יש יקרים הרבה יותר ולרמה שלו הוא היה ממש שווה וחוויה יוצאת דופן. בבוקינג אגב הוא מוגדר Superb עם ציון של 9.4 ושלל שבחים ב reviews של גוגל וטריפאדוויזור, מוצדקים בהחלט! זאת ועוד, פינקו אותי ביום ההולדת שלי שחגגתי שם, עם שמפניה וברכה מהמלון שחיכתה לי בחדר ביום ההולדת. מקסים!
מלבד זאת – ראיתי את מלון אקדמיה שמרבים להמליץ עליו פה. הוא אכן מאוד מרכזי, דקה מטרווי. אזורים טובים למלונות באופן כללי : טרווי, נאבונה, המדרגות הספרדיות וכמובן הפנתיאון אהובי. לא טרמיני. אזור הותיקן – מרוחק מדי, וגם הקולוסיאום בעיני מרוחק ממרכז העניינים. גם ככה הולכים הרבה כל היום, לפחות למלון צמצמו צורך להתנייד רגלית/ תחבורה.
.



אתרים וסיורים-
קולוסיאום פורום וגבעת פלטין – הזמנתי כרטיסים דרך האתר הרשמי. https://www.coopculture.it/en/colosseo-e-shop.cfm הוספתי על הכרטיס גם סיור מודרך של הקוליסאום שכלל גישה ל underground ולטבעת השלישית (קומות 3-5) – החלק הזה האחרון נפתח לסיורים רק לפני כחודש והגישה היא רק עם סיור מודרך. אדגיש שהעליה לקומות 3-5 מאוד מאומצת, מדרגות גבוהות וקשה לטפס . קחו בחשבון אם אתם מוגבלים בתנועה מכל סיבה שהיא. הסיור מאוד מלמד ומוסיף. מחיר כרטיס כניסה בהזמנה באינטרנט – 14 אירו. מחיר לסיור מודרך עם הזמנה באינטרנט – 17 אירו. סה"כ 31 אירו לאדם. שימו לב שההרשמה לסיורים נפתחת רק כמה ימים לפני תחילת כל חודש והסיורים מתמלאים מהר, הקדימו להזמין ברגע שההרשמה נפתחת. הדפיסו את הכרטיסים בבית ובקופות השמורים יסבו לכם לכרטיסים רגילים. הכרטיסים תקפים ליומיים . אפשר להתחיל מהפורום וגבעת פלטין ואז לקולוסיאום. אנחנו עשינו הפוך. מצ"ב הלינק להזמנות :
לאחר הסיור באזור הקולסיאום והפורום אפשר להמשיך לגבעת האוונטין (גן התפוזים) עם תצפית יפה על העיר ול- keyhole Aventine הסמוך. משם הליכה של כקילומטר לפירמידת קסטיוס (ראינו רק מבחוץ , יש סיורים בימים ספציפיים בלבד). משם עוד קילומטר למרכז Eataly- עליו עוד ארחיב.

הותיקן, בזיליקת פטרוס הקדוש, הקפלה הסיסטינית- כרטיס כניסה (ללא הסיור) עולה 20 אירו . הזמנו את הכרטיס דרך הסיור של שמואל פוקר שהומלץ כאן רבות . שמואל מלא בידע ואנקדוטות ואדם מאוד סימפטי ואנרגטי.הסיור איתו ארוך, מעל 4 שעות! הדגש בסיור שלו הוא סביב אמנות ואולי לא כולם יתחברו (מה גם שהוא מרבה לדבר קצת מסביב ולא תמיד באופן ענייני, אבל זה חלק מההומור והסגנון שלו, אם באים בראש פתוח נהנים. אם מחפשים משהו יותר ממוקד- אז אולי פחות). גם הסיורים שלו מתמלאים במהירות ואין סיור כל יום לשם- כך ששווה ליצור קשר ולתאם מראש. הוותיקן עוצר נשימה והקפלה הסיסטינית מעלפת (בקפלה עצמה א ס ו ר לצלם, אל תעשו בושות) . הסיפור של הוותיקן מרתק ולמדתי המון דברים מהסיור של שמואל, שאני לא חושבת שהייתי לומדת כך סתם מהסתובבות ברחבי הוותיקן. בכל מקרה, כדי להימנע מתורים ארוכים, גם אם לא הזמנתם סיור, תזמינו מראש באתר של הותיקן או בכל דרך אחרת כדי להימנע מהתורים הארוכים. סיור של שמואל פוקר- https://siroma.co.il/

בכל מקרה ממליצה בחום ל א לעשות באותו היום את הקולוסיאום והותיקן אלא לפצל ליומיים. אלו סיורים מאוד מאומצים פיזית, בני כמה שעות וגם גדושים.

בסמוך לוותיקן – גשר סנטאנג'לו המרשים וקסטל סנט אנג'לו (המצודה). לא נכנסו לצערי, אבל בהחלט אפשר.




כיכר ונציה- ממליצה מאוד לעלות לתצפית מרשימה על העיר. יש מעלית ב- 7 אירו. מהכניסה פנו ימינה, עלו במדרגות עד לקומת הגג ומשם יש יציאה שמובילה למעלית שלוקחת אתכם ממש לראש המבנה. מאוד יפה !
המדרגות הספרדיות – אזור מרשים ותוסס, כיף להסתובב שם, לצלם וגם לשטוף את העיניים בבוטיקים של המעצבים המובילים בvia contodi.

בית הכנסת היהודי- יפה מאוד, אבל בעיני לא חובה. יש סיור מודרך ב- 11 אירו, שרק דרכו אפשר ממש להיכנס לבית הכנסת עצמו. יש 10 דקות של "הרצאה" מנומנמת על תולדות הקהילה היהודית ובית הכנסת וזהו. מקבלים גם מדריך אודיו ויש מוזיאון של כמה חדרים עם תצוגה של פריטים היסטוריים של הקהילה היהודית ובית הכנסת. כניסה בחינם היא רק במסגרת מועדי התפילות – שחרית, מנחה וערבית. כל הסיבוב שם יחד עם ה"סיור" (עלק) זה סיפור של כחצי שעה, סיור מודרך יוצא כל שעה, מה שדי מייבש.. אחר כך אפשר לעשות סיור קצר בגטו ולראות את מזרקת הצבים היפה (פונטנה דלה טרטוגה).

בנוסף ביקרנו כמובן בפונטנה די טרווי עוצרת הנשימה באור יום ובלילה (בלילה או בבוקר מאוד מוקדם המקום יחסית דל בתנועה. במהלך היום – גדוש באנשים), פיאצה נבונה, השוק- קמפו די פיורי (דברי מזון וירקות, תיקים, צעיפים ופיציפקעס.. ) . מקום קטן שמקיפים תוך 20 דקות, לבוא בשעות הבוקר עד הצהריים..

הפנתיאון – מהמם !! המבנה מבחוץ ומבפנים, העצמה והחשיבות ההיסטורית. לא להחמיץ! הכניסה חופשית ושווה לנסות להגיע לצפות גם במיסה.

לא הספקנו לצערי לסייר בפיאצה דל פופולו, גלריה בורגזה, פיאצה ברבריני, המוזיאונים הקפיטולניים וגלריה דוריה פמפילי שהמליצו לנו עליה (ציורים מקוריים של קראווג'יו, ולסקז, ברניני ועוד, כניסה- 7 אירו. ממש על ויה דל קורסו (305), קרוב לכיכר ונציה). כמו כן לא ביקרנו ברובע טרסטוורה התוסס. נשאיר לביקור הבא 🙂

מאוד נהנינו ב- Hostaria Romana (אכלנו צהריים, הזמנתי מקום מראש כמה ימים לפני כן, המתינו הרבה בתור), Maccheroni – סמוך לפנתיאון. אכלתי רביולי מעולה עם קרם פרח זוקיני (שתי המסעדות האלו גדושות מקומיים ולא תיירים וזה סימן טוב!) Osteria Da Fortunata – רביולי גבינה עם תרד ורוטב עגבניות מצוין ועוגת גבינה מעולה. יש שם לא מעט מקומיים וגם תיירים, מכינים את הפסטה במקום. סמוך לקמפו די פיורי.
לא הצלחנו לתפוס מקום ב- Da Gino by the Parilament- היה מלא שבוע מראש. תזמינו מקום.
בסמטה מהפניתאון-Via Del Seminario יש שני מקומות חביבים ביותר כמעט אחד מול השני-
Osteria Del Seminraio- מלא במקומיים, אכלנו שם בערב הראשון.
השני – זה שמלכתחילה סימנתי לעצמי והגענו אליו בערב האחרון – Taverna Del Seminario -מגניב בהחלט- לא גורמה אבל עדיין טעים וסופר זול! יש להם תפריט משתלם לתיירים של 15 אירו ( כולל ברוסקטה, מנה ראשונה ושניה לבחירה וקינוח) אבל גם מבחוץ לדיל הזה המחירים מאוד זולים. במקום יש שילוב של מקומיים ותיירים , נעים ושירותי מאוד.
פסטות – שימו לב שהם מקפידים להגיש את הפסטה בדרגת בישול אל דנטה- זה אומר שהפסטה יותר קשה ממה שאנחנו רגילים בארץ (למרות שכך צריך). נסו לבקש שיעשו אותה קצת פחות אל דנטה, לפעמים הם מסכימים, למרות שזה חילול קודש בשבילם. קאצ'ו א פפה- מנת פסטה קלאסית של פקורינו ופלפל שחור – ניסיתי כמה פעמים וזה היה בלתי אכיל – מאוד מלוח מהפקורינו וחרפרף מהפלפל השחור, בשילוב עם האל דנטה. התייאשתי .
גם את הריזוטו אגב הם עושים ממש אל דנטה.
מאפים וקינוחים שאתם חייבים לעצמכם לטעום:
ספוליאטלה – Sfogliatella מאפה בצק עלים במילוי קלאסי של גבינת ריקוטה מעט לימונית. במקום מסוים הגישו אותה עם מעין קרם שמנת מופלא.
פנזרוטי- Panzerotti- בצק שמזכיר סופגניה במילויים שונים – אכלתי בשדה התעופה במילוי של מוצרלה ועגבניות – מדהים.
טירמיסו – Two Sizes- אחלה טירמיסו – סוג של "to go" מנות קטנות וכיפיות . לא טעמתי את הטירמיסו של Pompi אבל הבנתי שגם הוא מאוד מוצלח.
פיצה- ובכן – יש ויש. אני פחות מתחברת לפיצות הדקיקות שנפוצות מאוד. אכלתי ליד הטרווי פעמיים פיצה מעולה ב Pizza in TRevi, מקום שנראה על פניו הכי מלכודת תיירים, אבל הוא כלל לא כזה. יש אפשרות לקנות פיצות על המשקל במגוון תוספות – ממש משובח וזול ביותר! אפשר לשבת שם או לקחת איתכם. בצד השני של המקום זה משמש ממש כמסעדה, מחירים מעט יותר יקרים אך עדיין זול מאוד ובעיקר טעים טעים.
גלידה- ובכן – לא ממש נפלנו. Venchi בפינת ויה דל קורסו- אוקיי, אז המקום מפוצץ, יש את קיר השוקולד המפורסם אבל הגלידה די אנמית. Gioletti – חביבה, לא יותר. ממש בסמוך לפנתיאון יש שתי גלידות שהמליצו לנו עליהן ואיכשהו הצלחנו לפספס-
Gelateria Della Palma, il Gillato di San Crispino
מאפיה- Roscioli- יש מאפיה (Antico Forno) ויש מסעדה די סמוכות זו לזו. הבנתי שהמסעדה יקרה ופחות שווה, המאפיה שווה ביותר. לא רחוק מהגטו היהודי.
קפה- עשיתי V מוצלח על Sant’Eustachio il Caffe- בית קפה ידוע מאוד משנת 1938. קפה מעולה!
Eataly – מרכז גורמה ענק בן כמה קומות של מגוון התוצרת האיטלקית . לא חייבים להגיע לשם במיוחד. די יקר ואפשר למצוא דברים טובים גם בכל מקום בעיר. מבחינת האוכל – אכלנו שם פסטה בצהריים שהייתה הכי משעממת שאכלתי בכל קנה מידה. אפשר לוותר.
יש את Mercato Centrale בטרמיני- פספסנו, הבנתי שמוצלח שם , עם דוכני אוכל של מיטב השפים . פעם הבאה חייבת לבקר שם .
.
תחבורה- מ/אל השדה- נעזרנו בשירות ההסעות של ג'יאני (מדבר קצת עברית, אבל לכתוב לו בווטסאפ באנגלית) לזוג כולל מזוודות – 45 אירו לכיוון. הוא לא זה שהסיע אותנו בפועל וקצת הצטערתי על כך אבל בכל מקרה השירות היה טוב, אדיב ומדויק. תשלום במזומן לנהג. התניידנו במרצדס שחורה מרשימה  . +39 340 7684061
יש גם את שירות השאטלים של אייל – 15 אירו לאדם לכיוון בשעות היום , 17.5 אירו בשעת לילה (החל משמונה בערב) . תוכלו להזמין או להצטרף לשאטל דרך האתר. התשלום כיומיים מראש.
בעיר- אפשר להתנייד במטרו/ אוטובוס כדי לנסות לחסוך קצת בהליכה המאומצת. כרטיס עולה 1.5 אירו, תקף ל- 100 דקות. חייבים לתקף את הכרטיס במכונה שבתוך האוטובוס. אם לא תיקפתם ועצר אתכם פקח- זה קנס שמן וחבל.
.
ניווט בעיר- גוגל מפס (תלמדו את השימוש באפליקציה עוד בארץ , יש בה כמה טריקים וסימונים שכדאי ללמוד לפני כן כדי להקל על הניווט בעיר). אופציה נוספת היא להשתמש באפליקציה Offline Maps & Navigation- להוריד את האפליקציה והמפה הרלוונטית לכם עוד בארץ ותוכלו לנווט באמצעותה גם בלי אינטרנט.
.



תקשורת- עשיתי בסוף חבילה דרך גולן טלקום (פשוט שדרגתי את המסלול הקיים שלי בארץ ל – 99 שח לחודש, בחודש הראשון הם מגבילים את השימוש ל – 2 גיגה בייט גלישה בחו"ל ו- 100 דקות שיחות מ/אל ישראל. מהחודש השני ואילך – 6 גיגה בייט גלישה בחול ושיחות מ/ אל הארץ חופשי), חבילת חו"ל שלהם יקרה ופחות משתלמת בעיני . היתרון הוא שאתם זמינים במספר שלכם. אני ממילא עם גולן כך שעבורי היה מדובר בתוספת זניחה של 60 שח. 2 הג'יגה בייט הספיקו לי לחלוטין ל- 4 ימים מלאים של טחינה עד דק עם הגוגל מפס.. .אפשר גם לקנות סים מקומי של TIM או וודאפון. יש כמה מסלולים. אל תשתגעו עם כמות גדולה של ג'יגה בייט- אין באמת צורך .. עדיף לקנות בעיר (ויה דל קורסו/ קורסו עמנואל וכד') יש מלא חנויות שמוכרות סים. בשדה יותר יקר . שיהיה אתכם צילום דרכון בכל מקרה- כדי לרכוש את הסים צריך להציג דרכון.
מזג אויר- היה לנו מזג אויר שמשי מצוין- ללא גשם או רוח. בבקרים מאוד קר (4-7 מעלות) , בלילה ירד לכיוון 1-3 מעלות. במשך היום נסבל לחלוטין. צריך מעיל טוב (לי הספיק מעיל דק אך מחמם של יוניקלו), צעיף חובה חובה, כובע צמר וכפפות – לשעות הקשות. כדי לתכנן מסלולים ולדעת למה לצפות מבחינת מזג האויר – עקבו אחר אתר accuweather – שמאפשר לכם לראות תחזית חודשים קדימה ומדויק למדי. יש גם אפליקציה מצוינת il Meteo או The Weather. תחזית מדויקת ומאוד נוח.
.
מה לא לטרוח לקחת אתכם מבחינת ביגוד? נשים יקרות – עקבים ! בתור אחת שקשה לה להיפרד מעקבים וכמעט מצאתי את עצמי ערב אחד משתטחת באופן מביך ברחוב בגלל עקבים – תחסכו לכם את הפדיחה והכאבים. הרחוב מרוצף אבנים קטנות ובקלות אפשר להחליק או להתקע בהן. הכי מומלץ נעלי ספורט עם תמיכה טובה לכף הרגל. פחות מומלץ סניקרס עם סוליות דקות. זה עינוי לכף הרגל והולכים קילומטרים רבים בלי להרגיש (עד שמרגישים 😢) .
.
שופינג- ובכן אני יודעת שאמרו פה שרומא יקרה, ולא שאני מיליונרית (עדיין) אבל מצאתי שהמחירים דווקא לא רעים בכלל, אם משווים לארץ . אני לא מדברת על בגדי המעצבים, אבל מרבית הרשתות המוכרות וגם אלו המקומיות מציגות מחירים זולים במעט מהארץ והאיכות המקומית טובה מאוד. מנגו, סניף מטורף של זארה (5 קומות) סניף מטורף של H&M (5 קומות), רשת האיפור הזולה והמעולה Kiko Milano, רשת הבגדים –Alcott – זול למדי, רשת בנטון עם סניפים פזורים ברחבי העיר ורשת OVS הזולה. את מרבית החנויות תמצאו ב- Via Del Corso המרכזי- שמתחיל בפיאצה דל פופולו עד כיכר ונציה. זה קצת פחות מ- 2 קילומטר. אם לא יורד גשם – אפשר לוותר לדעתי על הקניונים. לא להחמיץ את הכלבו המפואר החדש שנפתח ממש לאחרונה- Rinascente בויה דל טריטון (בין טרווי למדרגות הספרדיות, מול סניף של ה- OVS) . מפואר ומרשים מאוד, בקומה מינוס אחד יש אקוודוקט משנת 19 לפנה"ס עם בר צמוד. יש בקומה 7 גג עם תצפית יפה על העיר וגם שם יש בר. בקומה 6 זו גם קומת אוכל. אחלה שירותים למי שצריך ! אגב, נכון שזה נחשב מקום יקר, אבל קניתי שם 2 מזוודות של סמסונייט, שיחד עם החזר המע"מ עלו לי 700 שח פחות מהארץ. ב- 10 אירו הם גם ישלחו לך למלון כדי שלא תסתחבו איתם בעיר. השירות שלהם מושלם ואדיב מאוד! בקומה מינוס אחד (איפה שיש את המזוודות וגם האקוודוקט, יש גם עמדה של גלובל בלו- החזר המע"מ- כזה שירות מדהים עוד לא ראיתי. הכינו לי את כל המסמכים והנחו אותי איך להגיש אותם בשדה. יש עוד סניפים פזורים של גלובל בלו בעיר- אם רוצים לצמצם לחץ וזמן בשדה. את ההחזר מקבלים במזומן (עם עמלה) או ישירות לכרטיס האשראי תוך ימים ספורים.
פיצ'יפקעס מגניבים כמתנות לילדים ובכלל- בסניפי Tiger הפזורים בעיר (Flying Tiger) . זול ומדליק.
ככלל כל חנות שאתם מחפשים, אתרו את הסניף הרלבנטי במפות של גוגל. פשוט וקל.
.
שדה התעופה- הטיסה של ריינאייר יוצאת מטרמינל 2. כל הטרימינלים הם אחד ליד השני, לא מרחק נסיעה כמו אצלנו . עמדה גדולה יותר של גלובל בלו (החזר מע"מ) יש בטרמינל 3, בין שער 4 ל- 5. צריך להציג כרטיס עליה למטוס, מסמכי גלובל בלו אם כבר יש לכם ודרכון . כדאי מאוד לבוא עם הקניה עצמה כי לפעמים הם רוצים לראות . לכן – להיכנס קודם לדלפק שלכם לצ'ק אין- לשקול את המזוודות אך לא לשלוח אותם (לומר שאתם צריכים ללכת עם זה ל- Vat refund), ללכת עם המזוודה לעמדה של גלובל בלו ואז לחזור לטרמינל שלכם. זה לא סיפור ארוך כלל.
בדיוטי פרי- הטיסה שלנו יצאה מ- E. יש דיוטי פרי גם ב- C אבל להפתעתי הוא קטן בהרבה מזה של אזורים E-D. דיוטי ענק של שתי קומות עם מלא חנויות מעצבים. בשמים , קוסמטיקה , איפור, סיגריות ושוקולדים- מחירים סופר משתלמים! בושם של שאנל (פרפיום) 50 מל' עלה לי 77 אירו, סיגריות – 35-41 אירו לפאקט, בחלק יש גם מבצע של שני פאקטים ב- 77 אירו. יותר זול מהארץ! חלק מהדברים הם במחירי הארץ גג.
בדיוטי פרי תקנו לכם מים לטיסה (רק בדיוטי אפשר לקנות, כל שתיה שתביאו לפני השיקוף – יזרקו לכם..).
.
גולת הכותרת ופינוק הפינוקים – מסאג' תאילנדי!! הזמנו מסאג' תאילנדי שהיה מושלם ב-Nora Thai Spa http://www.norathai.it/ (יש כמה סניפים, לקחנו ב- Corso del Rinascimento 22, דקותיים מקמפו די פיורי). המקום נקי מאוד, יש מקלחת בכל חדר, חדרים נעימים והמטפלות מדהימות. פתוח עד תשע בערב. הזמנתי מסג' תאילנדי של שעה ועוד חצי שעה מסאג' לכפות הרגליים הדואבות. המטפלת פירקה לי את הצורה והחזירה לי את התחושה בגוף! 75 אירו לשעה וחצי. שעה זה 50 אירו ובכלל יש להם המון מסלולים וחבילות. מסאג' תאילנדי הוא עם בגדים- הם מביאים לכם בגדים קלילים . מומלץ בחום רב!!

(מאת: נטע קמין)

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן