חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול מחוץ לרומא? טיול אל העיירה "אריצ'יה" בעקבות ה"פורקטה"

מחפשים לעשות טיול כיפי של יום אחד מחוץ למרכז העיר של רומא? מיכל מילרד מדריכת הסיורים הקולינריים ממליצה לכם על העיירה "אריצ'יה" ולעשות מסע בעקבות המאכל האיטלקי הנקרא "פורקטה" – כל הטיפים בנושא כאן:


את אריצ'יה הכרתי בפעם הראשונה כשהחברים האיטלקים שלי לקחו אותי לפסטיבל הפורקטה –
אז אתם בטח שואלים את עצמכם מה זאת פורקטה?? או..!! אין רומאי שלא מכיר אותה ואוהב לאכול אותה, בתוך שתי חתיכות פיצה ביאנקה, כאנטיפסטי לפני הארוחה ואפילו סתם ככה לנישנוש מול הטלויזיה.
פורקטה די אריצ'יה זהו נתח בשר חזיר שלם, שמנקים אותו מחלקי הפנים ,מעבדים את הבשר שלו עם עשבי תיבול וצולים אותו על אש גלויה במשך כמה שעות. אני קוראת לזה השאוורמה הרומאית.
בפנים עסיסי נימוח ומתובל בעשבי תיבול ובחוץ קראסט קריספי ממכר.
את הפורקטה שותים עם יין רומנלה Romanella יין אדום מתוק ומבעבע.
אצל הרומאים בילוי צהרים בימי ראשון זה לגמרי אזור קסטלי רומני והעיירה אריצ'יה. לברוח מכמות התיירים שפוקדת את העיר ולנצל אוויר הרים צלול כיין.
מעבר לפורקטה ניתן למצא מנות שמאפיינות את המטבח הרומאי כגון פסטה אמטריצ'ינה, גריצ'יה, קרצ'יו אה פפה וקרבונרה.

יש שתי מסעדות אהובות עלי במיוחד:
* האחת נקראת l'aricciarola – via borgo s. rocco – מסעדה שהיא גם קצבייה. עדיף להזמין מקום מראש או להגיע מוקדם בצהרים. ההמלצה שלי היא לקחת את מנות הפתיחה שמוגשות לשולחן, בינהם חיתוכי נקניקים וגבינות טריות רומאיות, חיתוכי פורקטה עסיסית, שיפודי בשר חזיר, קציצות בקר של סתבא, ברוסקטות עגבניות, מורטדלה וחומץ בלסמי ועוד.
למנה עיקרית אני תמיד לוקחת את מנת הגריצ'יה שלהם, כי על מנות טובות שכאלה קשה לוותר.
* המסעדה השניה נקראת – Fraschetta Osteria Dar Vignarolo – Str. Nuova, 97, 00072 Ariccia
אם הגעתם לכאן אסור לכם לפספס את המנות קאציו הפה המפורסמת שלהם, מכינים את הפסטה וזורקים אותה חמה עם מעט מהמיים מסיר הבישול אל תוך גלגל ענק של פקורינו רומאנו ומערבבים. החום ממיס את הגבינה והפסטה נעטפת לה היטב בגבינת ה פקורינו המקומית.
גם פה אני ממליצה לםכ למנות פתיחה לקחת את צלחת הנקניקים, הגבינות והפורקטה.
לאוהבי נתחי הקצבים, תוכלו למצא פה מגוון רחב של נתחים שאותם תוכלו להזמין לפי המשקל הרצוי ויכולת הקיבה שלכם.
אריצ'יה הינה עיירה שנמצאת באזור קסטלי רומני, גבעות ציוריות וירוקות שנוצרו מהתפרצויות הרי געש באזור. בימי ראשון מתקיים לי שוק פשפשים קטן בכיכר הראשית של העיירה.
לא רחוק משם ישנם שני אגמים הגדול בינהם נקרא אגם אלבנו, אנחנו מעדיפים את שעות אחר הצהרים להעביר דווקא באגם נמי הקטן בחבורה, והרווי הסטוריה ואוצרות, שני האגמים כחולים וצלולים נחבאים בין הגבעות שעליהן שוכנות 13 עיירות ציורית שהזמן עצר מלכת.
אחרי מנוחה קלה ושיכשוך במיים הצלולים של אגם נמי תמשיכו לעצירת גלידריה בקסטל גנדולפו המפורסם שהינו מעון הקיץ של האפיפיור שמשקיף כולו על אגם אלבנו, סיור בתוך העיירה אפרטיף קטן וחוזרים לרומא.

אז אם יש לכם יום פנוי כשאתם ברומא, תשכירו רכב נסיעה של 50 דק לערך. וצאו לטייל מסביב לגבעות העיר, אוכל טוב, טבע והמון המון הסטוריה ואומנות.
***לא ממליצה להגיע לשם בעזרת תחבורה ציבורית. ****

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן