חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

6 ימי טיול ברומא

סיכום טיול:
2 חברות בשנות ה30, 6 ימים.
המטרה – אוכל! תרבות, קצת חופש מהעבודה, ילדים, בני זוג 😜

✈️טיסות:
הלוך וחזור עם וויז. בהתחלה הזמנו טיסה הלוך לשעות הערב ומהר מאוד הטיסה שונתה לשעות הבוקר. בפועל היה עיכוב של שעה וחצי בהלוך ושעתיים בחזור.

🏡מלון:
בלילה הראשון ישנו במלון בשדה כי לא הייתה לנו אפשרות ביטול לאחר שהטיסה שונתה – sky room היה חביב בשביל להעביר את הלילה הראשון לא יותר…
המלון השני שהגענו אליו בעיר – parisii luxury relais rome מלון מהמם! חדרים גדולים, מרווחים, מודרניים ויפים! הצוות מקסים ויוצא מגדרו כדי לעזור בכל דבר אפשרי. בכל יום מנקים ומסדרים גם כשלא מבקשים, ארוחת הבוקר מותאמת אישית לפי תפריט שממנו מסמנים את מה שרוצים וכמויות. זאת הפעם השלישית שלי ברומא וזה המלון הכי מפנק שהייתי בו! הוא נמצא ממש על פיאצה ברבריני, דקת הליכה מהמטרו ו5 דקות מטרווי וויה דל קורסו.

יום 1:
נחתנו, השארנו את המזוודות בחדר בשדה התעופה ויצאנו ברכבת (עלות 14€ לכיוון) לתחנת טרמיני ברומא.
הסתובבנו קצת ברגל והגענו לארוחת ערב למסעדה restorante Rossini מקום איטלקי אותנטי, אוכל טעים ומחירים סבירים. חזרנו לאותה מסעדה 3 פעמים במהלך הטיול. הסתובבנו עוד קצת לאחר האוכל וחזרנו שוב ברכבת למלון בשדה.

יום 2:
מצאנו שאטל בעלות 7€ לטרמיני אבל לקח המון זמן כשעה וחצי לעומת הרכבת שהנסיעה בה אורכת חצי שעה.
השארנו את המזוודות במלון ויצאנו לטייל באוטובוס התיירים הירוק (היחיד עם הסבר בעברית). היה יום גשום אז נחמד להכיר את העיר דרך האוטובוס בלי להתרטב. עצרנו לארוחת צהריים עפ"י ההמלצות כאן בקבוצה osteria Da fortunata. היה טעים אבל לא זול! הפסטה ברוסיני הייתה יותר טעימה לדעתי ויותר זולה… אין ספק שמשלמים גם עבור המיתוג של המקום.
משם המשכנו לטייל בויה דל קורסו (לא מצאנו מציאות בחנויות המוכרות…) משם המשכנו לגלידה הכי טעימה venchi! סיימנו בארוחת ערב שוב ברוסיני (2 דקות הליכה מהמלון) יש להם אפשרות לשבת גם בגג של המלון הצמוד עם תפריט קצת שונה.

יום 3 נסיעה לונציה:
היה לנו חשוב להגיע גם לונציה למרות שידענו שזה יחסית רחוק – 4 שעות נסיעה ברכבת ועדיין לדעתי היום הכי מוצלח וכיפי בכל הטיול!
הזמנו מראש כרטיסים 100€ הלוך ושוב לאדם. העברנו את הנסיעה בכיף, מוסיקה, נשנושים שקנינו לפני, סדרות (יש שקעים להטענה גם רגילה וגם usb) הנסיעה עברה מהר.
היה יום מאוד גשום, לקחנו מטריה אחת וקנינו אחת נוספת כשהגענו בנוסף קנינו גם סוג של מעיל גשם קל שלא היה כל כך נוח אבל הגן מהגשם.
הגענו בצהריים רעבות ונכנסנו למסעדה בשם old wild west בסגנון אמריקאי, מנות גדולות וטעימות מאוד! מחירים ממש סבירים. רוב המקומות שראינו הגישו פירות ים ופחות דיבר אלינו…
משם המשכנו פשוט לטייל ברחובות היפים בלי לתכנן יותר מידי, קנינו גם קצת מזכרות על הדרך ועצרנו לגלידה וקפה בכל מקום שרצינו. הכרטיסים שהזמנו חזור היו לשעה מאוחרת ודי מיצינו את ונציה אחרי 3 וחצי שעות ולכן ביקשנו להקדים לרכבת מוקדמת יותר ולא הייתה שום בעיה. לצערי לא עשינו שייט כי מזג האוויר היה קר וגשום.
חזרנו לטרמיני בסביבות 22:30, המטרו לא עבד בשל שיפוצים בקו ולא הצלחנו לקנות כרטיסים לאוטובוס אז הלכנו ברגל. בהתחלה היה קצת לא נעים ללכת ליד ההומלסים בטרמיני אבל אחרי כמה דקות נכנסנו לאזור נעים יותר ומואר של מלונות.

יום 4 סיור קולינרי עם נתי מהדרכים ברומא:
זאת הפעם השנייה שלי בסיור עם נתי, הייתי בסיור לפני שנה וחצי עם בעלי והילדון וידעתי שאחזור אליו בוודאות! למזלי זכיתי להכיר מקומות קצת שונים מהסיור הקודם. הסיור הועבר בצורה כל כך נעימה, מלאה בידע, היסטוריה ואהבה למקום ולאוכל. נתי נתן מקום לכל אחד מחברי הקבוצה והאוכל היה מיוחד וטעים. מומלץ בחום! הדרכים ברומא – Rome's Roads
חזרנו מהסיור לנוח קצת במלון ויצאנו בערב שוב לרוסיני שקרוב למלון לסגור פינה לארוחת ערב וחברה טובה (המלצרים שם ממש מקסימים ואכפתיים).

יום 5:
התחלנו את היום בנסיעה לוותיקן לסיור מודרך נוסף עם נתי מהדרכים ברומא. הסיור היה ארוך ומלא היסטוריה וידע ואמנות! טעמנו רק חלק קטן ממה שיש לוותיקן להציע ועדיין היה טיול של כמעט 4 שעות גדושות! מומלץ מאוד!
לאחר הסיור נתי לקח אותנו לאכול במקום מיוחד מאכל שאני לא זוכרת את שמו 😅 מן בצק משולש ממולא במילויים שונים, לקחנו במילוי עוף ויין והיה טעים בצורה לא הגיונית! והמנה הזאת עולה רק 5€! (לקחנו כל אחת 2).
משם נסענו לחנות מגנום בהרכבה אישית – כיפי וטעים!
הסתובבנו שוב בויה דל קורסו בדרך למלון. בדרך רצינו להיכנס למוזאון לאמנות מודרנית ikono ולצערי לא נותרו כרטיסים… חזרנו למנוחה קצרה למלון ויצאנו שוב לטייל ולחפש ארוחת ערב. שבת בערב הכל היה מלא ולא הזמנו מקום מראש… הגענו למסעדה נחמדה ממש ליד טרווי, האוכל היה חביב (אכלנו טובים יותר, לא זוכרת את שם המקום).

יום 6:
ארזנו את התיקים, אכלנו ארוחת בוקר במלון ויצאנו לקניות אחרונות בחנות ovs ממש ליד המלון ומצאנו כמה מציאות נחמדות במחירים טובים.
קיבלנו הודעה על עיכוב בטיסה ואחריו הגיע עיכוב נוסף. עשינו צ'ק אאוט ונסענו ברכבת שוב מטרמיני לשדה התעופה. בסופו של דבר היה עיכוב של שעתיים עד ההמראה אבל הטיסה עברה חלק ומהר.

כמה נקודות לסיכום (סליחה על האורך 😅)
👈 הגעה מהשדה לטרמיני ברכבת ממש נוח ומהיר, לא יודעת אם יש אופציות טובות וזולות יותר…
👈 בשום שלב לא הצלחנו להוציא כרטיסים לאוטובוסים, נסענו רק במטרו שהוא מוצלח ונוח רק מאוד מאוד עמוס!
👈 לא חייב ללכת לפי המלצות, יש גם דירוג בגוגל מפות לפי אזור.