חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא באוגוסט 4 ימים

מתכננים חופשת קיץ באוגוסט לרומא? אתם זוג ורוצים לטוס לרומא באוגוסט ל-4 ימים? לפניכם סיכום טיול ברומא היפה והרומנטית במשך 4 ימים מלאים וזוגיים בחודש אוגוסט!

רומא חמה מאוד. לנוסעים בזמן הקרוב כדאי להצטייד בקרם הגנה, מניפות, כובעים, מטריית שמש. חם מאוד.

מים-
שתו המון, בכל כמה מטרים תתקלו בברזיית מים\מזרקת מים ועשרות אנשים שעוצרים למלא בקבוקים במים. המים בברזים ובברזיות הרחוב נקיים, קפואים טעימים ומותרים לשתייה.
יחד עם זאת כדאי להצטייד במטריות חורף ובנעליים סגורות כי ביומיים האחרונים כאן, החל משעות הצהריים, החום הכבד מתחלף בגשם אלכסוני, סוער בטירוף, כמו בשיא החורף בישראל. וגם הטמפרטורות צונחות אז הביאו משהו חם.
מקל סלפי חובה!!! כך אפשר לתפוס גם את הנוף..אם שכחתם, הסודנים וההודים שמסתובבים בכל פינה ימכרו לכם אחד ב 2 או 3 יורו, הם יבקשו 5 ואתם תתמקחו 😄

מטבע מקומי- יורו
היזהרו מכייסים, זו האחת הערים בהן מתבצעים כיוסים רבים, בעיקר בתחנה המרכסית ובאתרים הומי אדם, כגון הפיאצות, המזרקות והמוזאונים. חלקו את הכסף בין הכיסים, הכספת במלון, והארנק. כך הכי בטוח.

תקשורת-
חברת 019, יש להם עמדה בשדה תעופה בישראל, בשרוול d. כדאי לעשות חבילה 60 שח בלבד, שיחות נכנסות למספר הרגיל שלכם חופשי. אינטרנט חצי ג'יגה, הספיק ולא נגמר ב 4 ימים ארוכים בהם הייתי 24/7 באינטרנט.

אתרי חובה-
אין כאלה לטעמי…כל אחד וטעמו, יש מי שאוהב גנים, יש מי שחובב כנסיות, יש כמוני שמתים על טירות, יש כאלה שאוהבים בזיליקות, גבוהות, מצפים, מוזיאונים, ויש מי שאוהב מוזאוני שעווה .
רומא מלאה באתרים וכל אחד ימצא עצמו נהנה ממה שיש לה להציע. ההצעה הטובה ביותר היא לחרוש אותה רגלית לאורכה ולרוחבה. בדרך הזו כל פעם תגלו משהו חדש ומדהים.
אני נהנתי במיוחד ממבצר סנט אנג'לו או טירת סנט אנג'לו, הממוקמת לא רחוק ( מרחק 7 דק הליכה) מהוותיקן. הטירה עוצמתית ומלאה באביזרים אבירים, יש ממנה נוף לטעמי הכי יפה ברומא. היינו שם שעתיים וחצי.
עוד נהנתי מאוד לטייל בשכונת טרסטוורה ( מעבר לנהר הטיבר מעברו האחר של הגטו היהודי) ובשכונת מונטי ( לא רחוק מכיכר ונציה, מאחורי הקולסאום).
שתי שכונות צעירות מהממות ומלאות בחנויות מעניינות, מסעדות מעולות, בארים, בתי קפה ואנשים נהדרים.
עוד מקום נחמד הוא ליד נהר הטיבר בדוכנים הרבים אליהם יורדים מהגשר, אליו ניתן להגיע מכיכר ונציה למשל, בקו 8 חשמלית, או באוטובוס h. כל ערב יש שם הופעות מוזיקה שהכניסה אליהן חופשית, דוכני אומנות, דוכני אוכל, טארוט, קרקס ושאר. נורא נחמד.
כל שאר המקומות דוברו וסופרו רבות:

הגנים היהפייפיים בורגזה וילה בורגזה וכו,
הגבהות של רומא ( אוונטין ופלאטין),
המדרגות הספרדיות,
כל הפיאצות הנהדרות ( פיאצה וונציה, נבונה, דל פופולו, ברבריני, מזרקת טרווי, ועוד המון המון אחרות ויפות),
קמפיו דל פלורי,
ויה דל קורסו,
הואתיקן,
הפנתאון,
הגטו היהודי,
הקולסאום,
הפורום,
שער טיטוס
הכל פשוט מהמם.

גלידות-
ג'יולטי, שנמצא 300 מטר ליד הפנתיאון, לא לוותר עליו ולקחת את הגביע מצופה השוקולד. לבקש קצפת ולהנות מאחת הגלידות הטעימות בעולם.
ונצ'י venchi- נמצאת על ויה דל קורסו והתור הארוך יעזור לכם לאתר אותה. מי שפיספס, בשדה התעופה פיומיצ'ינו בדיוטי פרי, באיזור שער 30 תמצאו אותה גם.

תחבורה-
קווי האוטובוס נוחים, וגם החשמליות. אפשר לקנות כרטיס ל 72 שעות ולטחון אותו בכל הקווים.
אפשר לקנות כרטיס ביורו וחצי ל-100 דקות בכל אמצעי התחבורה. אנחנו הלכנו המון וגם נסענו המון בתחבורה ציבורית.
את הכרטיסים ניתן לרכוש בחנויות מסויימות לממכר סגריות ולוטו, כתוב עליהן T בגדול, ועל חלקן כתוב גם tabaco. לא ניתן לרכוש מהנהגים אז היערכו בהתאם.

רומא פס-
עלה לנו 28 יורו לאדם. קנינו באינטרנט מהארץ, ואז המרנו אותו ברומא, בליווי תעודה מזהה לכל רוכש ( דרכון), בנקודת הטוריסט אינפורמיישן, לכרטיס האמיתי. אנחנו החלפנו בדרך לקולסאום, קצת לפני הקולסאום יש נקודת תיירים). רומא פס נותן 48 שעות של נסיעות חינם וכניסה ל 2 אתרים בתוך 48 שעות, והנחה לאתרים אחרים.( אפשר גם להוסיף מחיר ולרכוש ל 72 שעות) למשל לקולסאום נכנסנו גם חינם וגם לא תור ורק בשביל זה הוא היה שווה כי התור ארוך.
הכרטיס בהחלט משתלם, אם מתוכננים כהלכה לכניסה לשני אתרים ולשימוש בתחבורה בתוך טווח הימים. שימו לב הרומא פס לא מאפשר כניסה לוותיקן שאיננו נכלל בו. ועוד דבר, נא לא להאמין למה שכותבים באתר- הרומא פס, בניגוד למה שכתוב, לא כולל את אוטובוס התיירים hopon hopof. בכל מקרה לדעתי אוטובוס התיירים מיותר. הוא לא נכנס לאיזורים המעיינים, אלא מקיף רק מבחוץ.

תחבורה מהשדה וחזרה-
יש רכבת מעולה , 14 יורו לאדם ( לאונרדו) ,25 דק נסיעה לתחנה המרכזית ברומא- טרמיני. משם יש תחבורה ב 1,5 יורו לכל איזור.
כנל בחזור. אם רוצים נהג, יש בשדה מלא מלא שיקפצו עליכם, 15 יורו לאדם ( היינו 4).

אוכל / מסעדות-
לאוכלי הכשרות יש המון מה לאכול בגטו היהודי- בגאטו החלבי, בגאטו הבשרי, אליס פיצה, נהדרים, לא ניסיתי את השאר אבל לידם באותה שורה יש את בלה קרנה ועוד כמה.
למי שאוכל הכל, כמעט כל מסעדה שישבנו בה היתה נפלאה, לא צריך לרדוף אחר המלצות כי באמת שהם יודעים להכין פסטות מעולות ופיצות נהדרות. קשה ליפול לדעתי
ובכל זאת כמה המלצות, במרכז יש את that's amore שקיבלה כאן כבר המון מחמאות.
לידה במרחק צעדים יש את מסעדת klass שאכלנו בה ריזוטו פטריות מעולה וברוסקטה אנטי פסטי נהדרת.
שתי המסעדות האחרונות קרובות דקת הליכה ממזרקת טרווי המרהיבה.
בשכונת מונטי אכלתי ב maracuja restaurant rome, מסעדה שזכתה לדירוג מעולה בטריפאדוויזר והאוכל בה טעים ( אכלתי פסטה/פיצה/סלט).
בשכונת טרסטוורה אכלנו במסעדה רומאית ותיקה ומעולה, גם היא מדורגת טוב בטריפאדוויזר, שמה ristorante da massi, פסטה הום מייד נהדרת.
מי שאוהב מוקפצים, יש בקמפיו דל פלורי את מסעדת/דוכן wok to walk שהוא במקור ברצלונאי.
בכל העיר יש את alice פיצה על משקל, טעימה והשירות מהיר וזורם.

אוכל שאין אז תתבאסו בשקט…- אין סטארבקס!!!!!
אין kfc, קנטקי פרייד צ'יקן.
מבאס אבל עובר!

מלון –
ישנו במלון נפלא cosmopolita. מחיר נח. מיקום מרכזי ליד,כיכר ונציה, ויה דל קורסו, ויטוריו עימנואל, גבעת פלטין הפורום והקולסאום. ארוחת בוקר נהדרת, מיזוג טוב ( חשוב!!), וואי פיי חזק וחינמי גם בחדרים, ונקי מבריק.

קניות-
לא הספקנו קניות חוץ מקיקו שזו חברת איפור איטלקית מעולה וזולה במחירים, שאני מאוד מאוד אוהבת. מוצרים טובים וזולים. ויה דל קורסו צמוד לספאורה. יש עוד כמה ברחבי העיר.
יש חנות מהממת של משקפי השמש ray-ban, לקראת סוף ויה דל קורסו, אמנם יקר אבל דגמים יוניקיים שאין בארץ.
יש גם את tiger- רשת החנויות האירופאית שתמיד כייף למצוא שם מתנות קטנות שוות.
מי שלא הספיק יכול להנות מדיוטי פרי מטורף שלהם, ומפנק. מלא חנויות שוות…

החזרי מס, טקס פרי-
העמדה הכי פחות מסורבלת שהכרתי נמצאת בפיומיצ'ינו ברומא.
כדי לקבל taxfree בקשו טופס מתאים בחנות שאתם רוכשים בה. החזר המס הוא בגובה 11 אחוז בערך.
מגיעים לשדה ועושים צ'קין, ולאחר מכן ניגשים לעמדת ה טקס פרי, מציגים דרכון ואת המעטפה שקיבלתם בחנות, ולעיתים את המוצרים עצמם אם מתבקשים לכך, ומקבלים החזר לכרטיס אשראי, או במזומן ( על מזומן הם גובים עמלה, עדיף באשראי, תוך 5 ימים).

רומא מקסימה. תהנו !

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור