חיפוש

3 ימים ברומא בפברואר

סיכום טיול חופשה זוגית 13-17.2.22

*טיסות והסעות*
# טיסה עם ריינאר 300 ₪ לנוסע הלוך-חזור כולל תוספת של מזוודה אחת לשנינו (20 קג)
# הסעה הלוך דרך אור שוברט. 35 € לזוג, המחיר הזול ביותר לנסיעת לילה. למרות שהמחיר היה זול, הנסיעה הייתה מעולה ומסודרת. הנהג מחכה עם שלט בדיוק ביציאה ושירות מעולה דרך אור. היה איתנו זוג נוסף במונית מה שהוזיל את העלות, ממליצה לפנות אליו.
הסעה חזור עם רומיו. 30 € לזוג. נסיעת יום.

*תוכנית הטיול*
יום 1
מזרקת טרווי, שוק קמפו דה פיורי, בית כנסת וגטו יהודי, פיאצה ונציה, פיאצה דל פופולו
סדנת פסטה עם רוברטו- אי אפשר להסביר במילים כמה נהנינו בסדנא הזאת. חוץ מזה שלמדנו איך להכין פסטה מאפס בשיטה מסורתית עם מערוך- רוברטו הוא איש מקסים והיה כל כך כיף לבלות ערב איתו
(הוא הכין בשבילנו גם ברוסקטה, גבינות ויין והכנו איתו גם עוגיות)
אורך סדנא 3 שעות ומחיר 40 € לאיש אבל השארנו לו יותר מרוב שהיה לנו כיף!
מספר שלו, לשלוח הודעה בווצאפ:
+39 392 320 7455

יום 2
גני בורגוזה- גן מקסים עם המון פסלים ומזרקות.
טירת סנטאנגלו, פיאצה נאבונה
ויה דל קורסו – רחוב הקניות. אנחנו לא מצאנו שום דבר לקנות שם, דל מאוד. בכללי בשבילנו רומא לא הייתה יעד לשופינג.

יום 3
פנתאון- הגענו מוקדם ובקושי היה תור.
קולוסיאום
"שוק" אוכל טרמיני- חמוד, לא גדול בכלל. נמצא בתחנת הרכבת. לא הייתי ממליצה להגיע במיוחד.
ותיקן- הזמנו כרטיסים דרך אתר הותיקן יום לפני, מחיר דרך האתר ובעמידה בתור הוא זהה ולכן כדאי להזמין כרטיס דילוג על התור. הוספנו גם מדריך אודיו אחד לשנינו וזאת הייתה תוספת נחמדה. הגענו ב15:30, השעה האחרונה שאפשר להיכנס בה וכמעט לא היו אנשים. ממליצה לא להגיע באמצע היום כשמפוצץ- רק בהתחלה או בסוף.

*אוכל*
# מאפיה בגטו היהודי- עוגה מיוחדת במילוי גבינה ודובדבנים.
# פיצה בונה בגטו היהודי- פיצה במשקל, טעימה.
# גלידה לה רומנה- טעימה!!!
# טירמיסו two sizes טעים מאוד. מגיע ב2 גדלים וב4 טעמים.
# פיצה piccolo bucco. אין הזמנת מקומות מראש, עמדנו בתור שעה וחצי. היה טעים מאוד!
# שוקו חם venchi. שוקו סמיך אמיתי, טעם שוקולדי מטורף. אחד הטובים שיצא לי לטעום.
# המבורגר צמחוני flower burger. מוצלח, צבעוני וחמוד. הצבעוניות לא מורידה מהטעם.
# ארוחת ערב בטרסטוורה tonnarello. חווייה מדהימה. הזמנו בירה, קוקטייל שהיה מצויין, ארטישוק מטוגן (לא משהו), 2 סוגים של פסטות שקלעו בול (ואפילו לא הצלחנו לסיים את המנה), טירמיסו מושלםםםםם והכל עלה 43 יורו. בסוף קיבלנו מהמלצר 2 שוטים מתנה, השירות מעולה.
# מריטוצו בבית קפה טצה דה אורו- לא התלהבנו, סתמי מאוד. מאוד.

*טיפים*
# נעליים נוחות!! הלכנו בכל יום באזור ה35,000 צעדים!
# המלצה נוספת שקשורה- להזמין מלון קרוב למרכז (אזור טרווי/ כיכר ונציה)- כי עצירות באמצע יום הן בגדר חובה (לפחות בשבילנו). עשינו בכל יום הפסקה במלון של שעה- שעתיים כי היינו חייבים קצת מנוחה לרגליים וכדי לחדש כוחות.
# מוכרים פה בכל מקום את מסיכות ffp/n95 בחצי יורו למסיכה. ממליצה להגיע עם אחת מהארץ רק בשביל הטיסה ולקנות כבר כאן אם תצטרכו נוספות.
# ממליצה לקחת סיור כלשהו בזמן שאתם שם כדי להבין קצת יותר מה רואים מסביב. בחלק מהמקומות פתחנו ויקיפדיה וקראנו, אבל אני חושבת שסיור מסודר יכול להוסיף מאוד (אנחנו לא עשינו, אומרת בדיעבד)
# ממליצה להיזהר מאנשים שבאים למכור לכם חפצים באמצע הרחוב/ מציעים בחינם (לרוב הודים- מוכרים ורדים, צעצועים וכו) יש סכנה של כיוס בזמן של חוסר תשומת לב- תשמרו את הדברים שלכם קרוב. אני אוהבת להסתובב עם מנעול על התיק וככה אני מרגישה הכי בטוחה.
# יש "מדריכים" בעיקר באזור של הותיקן איך שיוצאים מהמטרו- הם מזהים שאתם תיירים ושואלים אם אתם הולכים לותיקן ואם קניתם כרטיס מראש. לנו לא היה כרטיס אז הוא אמר לנו שניתן להיכנס רק בהזמנה מראש ושהמחיר מהיום-להיום הוא 32 € לאחד. לפני שהבנו מה קורה הוא התחיל ללכת ואמר לנו לעקוב אחריו, ברור שלא זרמנו איתו (אמרנו לו שאנחנו רוצים לעצור לאכול קודם).
ביום למחרת חזרנו לותיקן אחרי שהזמנו כרטיסים מראש וראינו שמה שהוא אמר לא נכון בכלל, אפשר לקנות במקום במחיר 17 €, אל תיפלו לזה.

*קורונה*
ביציאה מהארץ
# בדיקת אנטיגן 24 שעות לפני הטיסה. לא מספיקה בדיקה מוסדית של מדא, צריך לבצע במקומות מיוחדים כולל מספר דרכון- אפשר להדפיס את התוצאה ואפשר להראות גם מהפלאפון- מציגים בנתבג
# מילוי טופס dplf

בחזרה לארץ
# בדיקת אנטיגן ב24 שעות שלפני הטיסה- יש ליד בתי המרקחת אוהלים לבנים ושם מתבצעת הבדיקה. תשובה מהירה מאוד תוך 10 דקות, תבקשו להדפיס את תוצאת הבדיקה שם. כאן לא היה צריך מספר דרכון, שם מלא מספיק. מציגים בשדה התעופה- בצק אין ובבורדינג.
# מילוי טופס כניסה לישראל לחוזרים מחול דרך אתר משרד הבריאות- בתחתית העמוד למטה ניתן להוריד את הטופס. שימו לב שהוא אכן יורד ומוכן להצגה, המון אנשים הסתבכו עם זה בשדה- לפעמים לוקחים כמה ניסיונות מילוי עד שמצליחים להוריד אותו. מציגים אותו בצק אין.
# בדיקת pcr בנתבג. 80₪ בהזמנה מהאתר testngo

*מזג אוויר*
טמפ ממוצעת של 13 מעלות, בלילה קצת יותר קריר. לנו הספיקו חולצה ארוכה, סריג, מעיל דק שאפשר לקפל לתיק כשמתחמם. כפפות וכובע שיוצאים כשצריך.
לא ממליצה על חולצה תרמית מהסיבה שחם כל כך במקומות סגורים!
בחלק מהימים היו טפטופים ואפילו גשם מכובד. כדאי שתהיה מטרייה בשלוף בהתאם למזא.

תהנו ברומא, היא מהממת
מקווה שעזרתי למי שצריך, מוזמנים לשאול בתגובות, תודה רבה לכולכם

תודה לעינב אשואל על שיתוף סיכום הטיול המושלם הזה!