חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זוג 4 ימים ברומא חודש פברואר (סיכום טיול)

המטיילת הישראלית ‏לאה קורצוויל‏ משתפת אותנו בסיכום הטיול שלה במשך ארבעה ימים ברומא שני עד חמישי בחודש פברואר. טיול של זוג. תודה רבה על השיתוף, ההמלצות והתמונות המעולות ששלחת בפוסט 🙂
אידאלי כאשר אין כמעט תורים באטרקציות המרכזיות ובמקרה שלנו גם מזג האוויר היה מעולה, למרות שיכולנו ליפול על ימים גשומים.
תכנון הטיול- למעט קריאה של סיכומי טיולים בקבוצה, לא התכוננו לטיול אלא החלטנו שנזרום בכל יום לפי מה שמתאים לנו. לא הזמנו סיורים ותורים מראש. רצינו להנות מכל רגע.
מלון- מלון הדירות נאמן של נופר קשי במיקום מעולה ברובע היהודי סמוך למסעדות ומאפיות כשרות. נופר עצמה נותנת המלצות למסעדות ומסלולים.
במלון יש מעלית. בכל חדר יש מכשיר פלאפון לשימוש האורחים גם מחוץ למלון עם ווי-פיי גוגל מפס ומידע על אתרים. כמו -כן יש אפשרות להתקשרות חינם של שיחת טלפון באיטליה, ישראל ועוד מקומות.
מספר הטלפון של נופר -זמינה בווטסאפ- +393274996520.
הסעות משדה התעופה -נסענו הלוך וחזור דרך חני מחברת הדרכים ברומא. מספר ווטסאפ +393345216114. בהלוך שאטל שעלה 12.5€ לאדם חיכה לנו נהג נחמד עם שלט ביציאה מהשדה.
בחזור התארגנו עם עוד 3 נוסעות שהיו איתנו במלון בהסעה פרטית של 55€ ל5 אנשים.
כשרות- השהות באזור הגטו אידאלית. יש באותו רחוב הרבה מסעדות כשרות מצוינות. הזדמנות מצוינת לשומרי הכשרות להנות גם מטיול קולינרי. אנחנו ממליצים על:
בלה קרנה- מסעדה בשרית עם מנות פסטה מיוחדות.
גטו מילקי- מסעדה איטלקית אותנטית חלבית. מנת הדגל היא הארטישוק הרומאי וגם שאר המנות היו טעימות.
המבורגר פונזי – מנות נחמדות של המבורגר וכריכי עוף עם תוספות למי שרוצה לגוון מהאוכל האיטלקי.
קפה טוטו- עוגות וקרואסונים מיוחדים.
מאפיית העוגות השרופות – עוגת הדגל בצק ממולא בגבינת ריקוטה.
פיצה אליס – פיצות מדהימות שנמכרות לפי משקל עם גבינות ותוספות מיוחדות. ( זוהי רשת בכל רומא. רק הסניף בגטו כשר)
הגלידריה בגטו- טעימה. הזדמנות להנות מגלידה איטלקית כשרה.

רומא סקייליין
רומא סקייליין

טיסות-
טיסות באלעל. יציאה ביום שני ב6:00 בבוקר וחזרה ביום חמישי בשעה 22:00. 4 ימים מלאים. טיסות יעילות וטובות.

התניידות בתוך רומא – רק ברגל.
המסלול-
יום שני- נחיתה ב9:30. הנהג של חברת ההסעות חיכה בשדה והגענו למלון.
לאחר התאקלמות בחדר, יצאנו להסתובב באיזור המלון. התחלנו בבית הכנסת הגדול והמרשים, שם יש מוזיאון עם מוצגים עתיקים ומרשימים וסיפורם המרתק של יהודי איטליה בכלל והגטו בפרט. כניסה הכוללת סיור בבית הכנסת עולה 11€.
המשכנו ללכת לכיוון נהר הטיבר, ומשם לשכונת טרברסטה שם אמרו שאפשר לחוות אוירה איטלקית אמיתית. לא התלהבנו. חזרנו למנוחה בדירה ואז לקראת ערב יצאנו לסיור הפעם לכיוון כיכר וונציה וכל איזור פורום רומנו המואר מקסים בלילה והגענו לקולסאום המואר גם הוא בצורה מיוחדת בלילה.

יום שלישי- יציאה לכיוון מרכז העיר דרך השוק קמפו די פיורי שם יש ירקות טובים ( שלא נפוצים במסעדות האיטלקיות) ועוד מוצרים שאפשר להתמקח על מחירם בעת קנייתם. המשכנו לפיאצה נבונה, הפנתאון והמדרגות הספרדיות.
האתנחתא המיוחדת היתה לאחר העליה במדרגות הספרדיות פונים שמאלה ומגיעים לגני וילה בורגוזה המהממים. מדובר בשטח ירוק עם פסלים, כאשר ניתן לשכור מעין אופניים חשמליים זוגיים ( או של 4) ולנסוע ברחבי הפארק. ניתן לעצור ולעשות פיקניק.
יש מהמקום תצפית על כל מרכז רומא ולמעשה על כל האתרים בהם ביקרנו באותו יום.
חזרנו למלון ולארוחת ערב באיזור המלון ובערב ראינו את מזרקת טרווי המקסימה בלילה. ( הזהרו מכאלו שיציעו לצלם אתכם ואז יצלמו גם במצלמת הפולואריד שלהם ויבקשו תשלום)

יום רביעי- הליכה לכיוון הוותיקן. נכנסו למבצר המרשים הסמוך. כניסה 11€. במבצר ניתן להתרשם משיטות הלחימה אך בעיקר מהנוף המתגלה לאחר טיפוס רב.
המשכנו לכיכר הוותיקן, אך החלטנו שלא להכנס למוזיאון.
בדרכנו חזרה נכנסנו למוזיאון ליאונרדו דה- וינצ׳י הסמוך. שם רואים וחווים את המצאותיו ורואים רפרודוקציות של יצירותיו… חביב.
לאחר מנוחה במלון יצאנו בערב לקניות ברחוב ויה דל קורסקו וסביבותיו.

יום חמישי- הליכה לקוליסאום. בגלל העונה, לא הזמנו כרטיסים מראש ולא הצטערנו. בגלל הבדיקות הבטחוניות אותם כולם עוברים, הפרש הזמן בתור בין אלו שהזמינו כרטיסים לאלו שקנו במקום, עמד רק על 10 דקות. כרטיס עולה 16€ כולל כניסה לגבעת פלטין ולפורום רומנו.
לאחר ההליכה בקוליסאום עברנו לפורום רומנו, בכניסה אליו רואים את שער טיטוס המפורסם שעליו הרומאים עם המנורה שלקחו מבית המקדש. משם עלינו לגבעת פלטין, חוץ מהעתיקות אפשר להנות שם מהגנים היפים, לשבת ולהרגע מההליכה ומהתצפית על כל חלקי רומא.
חזרה לגטו, לאכילה ומנוחה לקראת הטיסה.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן