חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גנים, פארקים ונקודות תצפית ששווה לבקר ברומא

רומא מציעה עשרות גנים מדהימים, פארקים עצומים ונקודות תצפית מעלפות שיראו לכם את כל העיר מלמעלה..נקודות התצפית ברומא הן הדבר הכי יפה שיש כאשר רואים את כל הבניינים ההיסטורים מבצבצים מעל כל המבנים. אסור לפספס! כנסו לקריאת כל הטיפים שלנו בנושא הנופים , הגנים והפארקים ברומא ההיסטורית.

1 .גן וילה בורגזה – Borghese Villa – פארק עצום וגן בסגנון אנגלי המצוי ברומא שבאיטליה. בגן מצויים מספר מבנים המשמשים כיום כמוזיאונים,
והוא הגן הציבורי השני בגודלו ברומא )אחרי וילה דוריה פמפילי(. בשנת 1605 החשמן שיפיונה בורגזה, אחיינו של האפיפיור פאולוס החמישי והמממן הגדול והמשמעותי של הפסל הידוע ברניני, החליט להפוך כרם נרחב שהיה בבעלותו לגן הפרטי המפואר ביותר שנבנה ברומא מאז תקופת האימפריה הרומית. הכרם היה ממוקם במקום בו עמדו בעבר גני לוקולוס – גנים מתקופת שלהי הרפובליקה הרומית. הגנים נבנו בסגנון צרפתי פורמלי ונבנו בהם מספר מבנים ששימשו את הקרדינל לצורכי אירוח. בסוף המאה ה־19 שונה מבנה הגנים והם הפכו לסגנון אנגלי הפחות פורמלי. בשנת 1903 נרכשו הגנים על מבניהם על ידי העיר רומא, והפכו לשטח ציבורי. במרכז הפארק נמצאת וילה בורגזה פינצ'אנה שנבנתה על ידי האדריכל פלמיניו פונציו על פי תוכניות של שיפיונה בורגזה עצמו. בפארק מצויים גם גן חיות ומוזיאון זואולוגי. הייחודיות שלו שמלבד היותו פארק ירוק סטנדרטי הוא שהוא כולל כמה מבנים קלאסיים, מזרקות ופסלים ויצירות אומנות אחרות המזכירים לנו שמדובר בפארק בעיר רומא.





טיפים –
1 .האזור הפופולארי ביותר לביקור בפארק הוא המרפסת של גבעת פינצ'יו )החלק הדרום מערבי של הפארק( – הצופה אל אזור כיכר דל פופולו ומספקת נוף מדהים של רומא.
2 .ההגעה לפארק מומלצת בעיקר בשעות היום והאור – בלילה פחות נעים להסתובב שם למי שלא מכיר )למעט מקרים בהם יש הופעה למשל במקום(.
3 .העלייה לגנים אפשרית מהכיוון של פיאצה דל-פופולו לכיוון מזרח או מכיוון רחוב דלה טריניטה די מונטי. אפשר גם – בכיכר ספרד (Spagna di Piazza (עולים במדרגות והולכים ברחוב פינצ'יאנה (Pinciana Porta di Via (עד שמגיעים לכניסה לפארק ליד רח' ונטו (Veneto. Vitt Via (בשער פינצ'יאנה.
4 .בגני בורגזה אפשר להסתובב ולעשות פיקניק וטיול רגלי ביום נעים ויפה, ואחרי שראיתם את האתרים שרציתם.
5 .בחלק הצפוני של הגן יש אגם נחמד.
6 .אפשר לשכור אופניים, סגווי ואוטו גולף )כמו של אלה שמשחקים גולף(. מי שרוצה לשכור אוטו גולף שיביא איתו לגנים רישיון נהיגה ישראלי או דרכון.
7 .בפארק שלושה מוזיאונים ידועים – מוזיאון וגלריה וילה בורגזה, מוזיאון וילה ג'וליה ומוזיאון לאמנות מודרנית. נוף מהטרסה הכי מזרחית בגני בורגזה, טרסה דל פינצ'יו
8 .לגלרייה בורגוזה יש צורך להזמין תור מראש. שעות פתיחה : ג'-א' בין השעות 30:19-30:8 ,הכניסה הראשונה ב-00:9( סגור בימי שני(. שעות הסיור עובדות במחזורים של שעתיים, כלומר: מומלץ להקדים קצת. 17:00 ,13:00 ,11:00 ,9:00 שלא לפספס את שעת הביקור אליה הגעתם. מדובר באתר מומלץ מאוד לחובבי אמנות. לא צריך להיות מבין גדול באמנות כדי ליהנות מהגלריה, אך מי שלא מתחבר לפסלים וציורים מתקופת הרנסאנס לא יתרשם ממנה. מומלץ להקדיש לביקור במקום כשעה עד שעתיים )למעשה, הביקור מוגבל לשעתיים בלבד(. זה גם אחד האתרים היותר מומלצים להצטרף בו לטיול מודרך – מדריך שמכיר את האומנות והסיפורים מאחרוי הפסלים יכול לשדרג לכם את הביקור באתר.
9 .מומלץ לרדת מהפארק לכיוון פיאצה דל פופולו בשעת השקיעה – זה הוא אחד מהמראות היפים של רומא.




10.כתובת – ,1 Napoleone Piazzale זה מרכז הפארק.
11.איך מגיעים לפארק וילה בורגוזה: מטרו קו A לרדת בתחנת
.49 ,495 ,490 ,95 ,88 קו אוטובוסים או SPAGNA או flaminio

2 .גן התפוזים – ג'ארדינו דלי אראנצ'י, ARANCI DEGLI GIARDINO המכונה גם פארק סאוולו (Savello Parco (ממוקם על גבעת האוונטין. הגן אינו מוכר במיוחד לתיירים ולכן הוא יחסית מבודד. אם תחליטו להגיע לכאן, הכינו את עצמכם למרפסת תצפית מדהימה, המשקיפה על נופה עוצר הנשימה של העיר רומא. הגן שנמצא על גבעת אוונטין, מציע תצפית נהדרת על בזיליקת סן פייטרו. הוא משתרע על שטח של 800,7 מטרים רבועים. נטעו אותו כאן לרגל הבאתם של עצי התפוזים הראשונים היישר מסן דומניקו שבספרד בשנת 1220 .אז גם בנה דומניקוס הקדוש את המנזר שלו כאן. שמו השני של גן התפוזים, פארק סאוולו, נולד לאחר שהפארק נוסד כאן על ידי משפחת סאוולו העשירה. זה היה בשנת 1932 והפארק הוקם בשטחו של מבצר עתיק.
טיפים –
1 .המקום ידוע כמאוד רומנטי. בחורים איטלקיים מגיעים לכאן עם בנות זוגתן על מנת להציע להן נישואים.
2 .אם תלכו מן הגן אל מנזר אבירי מלטה, לבית מספר 3 ברחוב, תראו דלת ובה פתח הצצה. הפתח מכונה "החור במנעול הדלת" והוא יאפשר לכם לצפות בשדרת עצים ארוכה וגזומה בצורה מדויקת ובמרכזה כיפת הוותיקן – סן פטרוס. Piazza Pietro D'Illiria – כתובת. 


3 .פארק וילה אדה – Ada Villa PARCO – פארק שנמצא צפונית לגני בורגזה. אחד הפארקים הציבוריים הגדולים ברומא )צופה על רומא מצפון(. הפארק שנמצא על גבעה קטנה במקום בו שכנה משפחת המלוכה האיטלקית במשך שנים רבות )המלך ויטוריו עמנואלה השני, המלך הראשון של איטליה המאוחדת – קבע כאן את משכנו באמצע המאה ה-19 .)במקום ניתן ליהנות משבילי הליכה וריצה וגם מאגם קטן. 




טיפים –
1 .למי שרוצה קצת שקט, זה המקום מכיוון שפארק זה פחות תיירותי.
.Via Di Ponte Salario :כתובת.
2 .לא מומלץ להגיע לפארק במטרו – התחנה קצת רחוקה – השתמשו באוטובוס
3 .איך מגיעים – ברגל – עולים כק"מ צפונית מגני בורגזה. .360 ,231 ,14 ,9 ,3 אוטובוסים

4 .פארק וילה דוריה פמפילי – Pamphili Doria Villa – הוא הגן הציבורי העירוני הגדול ביותר ברומא. כמו כל פארק ברומא, גם הגן הזה היה שייך במקור לאחת ממשפחות האצולה המקומיות ויש בו אווירה קסומה של ימים עברו. על הגן חולשת הווילה המרשימה שנבנתה במאה ה- 17 עבור הנסיך Camillo,Pamphili אחיינו של האפיפיור. הגן נמצא בוויה די סאן פאנקרציו (Pancrazio san di Via (באזור Aurelio . הפארק הזה נמצא פחות מ-2 קילומטרים מקריית הוותיקן ותוכלו לנוח בו, בין הביקורים באתרים הידועים וההמתנות בתורים המשתרכים לפניהם. פארק בנוי סביב וילה דוריה פמפילי. הווילה הגדולה והמפוארת נבנתה במאה ה-17 ,בתקופת הבארוק, עבור הנסיך קמילו פמפילי, שהיה אחיינו של האפיפיור.

טיפים –
1 .הפארק נמצא מעבר לנהר הטיבר. מערבית לשכונת טרסטברה.
2 .אין בפארק אטרקציות מיוחדות, אבל תוכלו לבלות בו שעה של
פנאי ולחזות או להצטרף אל הרצים בשביליו או הצועדים בהם.
.Via di S. Pancrazio, 00152 – כתובת.
3 .פארק ג'אניקולו, השוכן על גבעה במערב העיר, ידוע בתצפית הפנורמית והיפה של העיר רומא, שהוא מציע בנקודת התצפית שבו. אם תשמעו רעמי תותחים עת שאתם בפארק, אל תיבהלו. זהו חלק מטקס של יריית פגז מתוך תותח, המתקיים כאן בצהרי כל יום, ברחבת הבניין המרכזי של הפארק. הטקס היומי הזה הוא חלק ממסורת שמתקיימת כאן מאז שנת 1847.הפארק מציע גם חוויות לילדים, ביניהן תאטרון המריונטות, רכיבה על סוסים, מכוניות מתנגשות ועוד. שווה במיוחד לצפות במפעילי מריונטות, אמנים מיומנים בהפעלת בובות על חוט, חווייה שהילדים לא ישכחו כל כך מהר. הפארק מצוי בקרבת גבעת ג'יאנקולו, שבעבר כונתה גם "הר הוותיקן".




5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן